CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

21 September 2012

Cuti Yang Tak Dijangka

Selamat pagi korang semua...
semalam sunyi tanpa n3 sbb aku cuti emegenc..
ha, ni la yang aku nk cte naper aku emegenc cuti..

alkisahnya hubby aku ni dlm sminggu ni duk ngadu sakit perot tp xteruk sgt la..
dia baru kene gastrik sejak bulan lepas..
so biler dh kene tu aku duk remind la jgn skip mkn cm selalu sbb dh dapat sakit tu
pastu awal minggu ri tu xsilap aku dia skip mkn
pastu duk aku dh bebel2 baru la dia mkn teratur

n so on cmtu la smpi la kelmarin(rabu)..
mlm khamis tu dia ckp dh sakit2 tapi leh tahan lagi
leh siap tlg potongkan rambut aku lagi kt rumah..
mkn pn teratur jer sehari dua tu so mmg xpk nk teruk la
just ingt angin biasa jer..
pastu mkn ubat jer la
kt umah mmg ada stok ubat angin n gastrik sume kan..

tahan punya tahan sampai la kul 12 something
dia makin xtahan dh
lama2 duk guling2 smpi nangis sume..
aku pun pe lagi, dh xtau nk buat aper
aku bwk pg hosp..

gelabah gak la, nasib baik hosp xjauh pn
dlm 10 minit jer..
tu pun dh sampi pintu masuk hosp dia mtk benti tepi jln
aku ingat nk wat per
dia bantai muntah
byk giler.......
aku pun xtahan tgk...
abis sume tu aku hantar dia smpai depan kecemasan
pastu staff hosp sorong terus dia masuk bilik kecemasan
aku lak pg parkg kete
setel parkg aku crik dia kt bilik tu sbb nk ambik ic coz xdftr lagi kt kaunter...
siap dftr sume aku jenguk dia balik kt bilik tu..
tgk2 doc dh baringkan dia atas katil n pasang wayar ntah aper ntah
lama gak la
kt tgn dh cucuk jarum n aku tgk doc bubuh ubat aper ntah n air

pastu duk tgok dlm 5 minit diorg suh aku tggu kt luar
mmg aku tgk waris pesakit sume kene dok luar
tp mase duk kelam kabut memula tu aku bantai jer masuk..hahaha

aku dh trpk dah, klu masuk wad mlm tu mmg bermlm kt wad jgk la aku mlm tu
aku dh plan nk mtk dftr dia pkai GL aku jer..
so dlm sejam lbh pastu dia kuar...
alhmdulillah...dh boleh kuar
doc bg ubat yg kuat punya kot...
diorg bg list ubat tp kene ambik esok
yer la, farmasi mane bukak mlm2...

so esok pagi2 aku pg ambik ubat n pg opis maklumkan yg aku cuti..
xlarat wei, pale aku pn dh weng weng dh pgi tu...

so itulah cte cuti aku yg xdijangka....

0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels