CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

20 June 2011

Kenangan Dengan Ujang


Dulu zaman aku sek ren, aku ase zaman kemuncak atau keemasan 'Majalah Ujang'. Aku membesar dengan katun2 diorang.Aku minat giler baca mjlh katun ni. mjlh katun melayu yg cukup gemilang satu ketika dahulu. kdg2 aku beli, kdg2 aku pinjam dari mmbr sekelas jer. mklumla, budak sek kan, maner ade wit sgt. nak merengek mintak duit kt mak nak beli mjlh katun, takut kene marah lak. so pandai2 la carik eltenatif lain kan..




Antara kartun yg aku plg suka mcm Mat Despatch ngn Workshop. watak katunnya yang aku ingt lagi macam Mat n Dicky. mmg best la katunnya, lukisannya pun lawa. klu tak silap aku pelukisnya nama Lengkuas n Sukun.


Mesti korang pelik nape pagi ni tetiba aku duk cte sal mjlh katun ni kan..pada yang tau duk diam2 yer, tp pada yg tak tau, meh aku nak bg tau meh. salah seorang kartunis Ujang ni telah meninggal dunia petang semalam. nama pena kartunis ni Qayyum. beliau meninggal akibat pengsan ketika naik ke apartmentnya dan meninggal akibat strok. So aku nak ucapkan takziah pada keluarga beliau. Al-Fatihah..


p/s: kematian boleh dtg biler2 masa shj

0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels