CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

31 January 2013

Bahayakah Rokok Elektrik?


Aku rasa sekarang ni ramai jejaka2 diluar sana yg jadi perokok tegar dh mula beralih arah menghisap rokok elektrik ni kan..
mungkin belah KL dah ramai yg pakai
tp so far kt Kuantan ni pun dh mula ramai
aku tak sure sejak biler rokok ni dipasarkan
tp seingat aku cm 2 tahun lepas dh ada asenya



dan antara penghisap rokok elektrik yg terbaru adalah suami aku
dulu pernah jugak aku syorkan kat dia,
tak nak try ker rokok elektrik tu
dia kata xpayah la, xde beza pn...
tak sedap la...

so aku pun diam jer la
sampaikan baru2 ni dia duk menyembang ngan kawan2 dia yg mana dah guna rokok elektrik ni
kwn2 dia ckp klu isap rokok ni lama2 xnk isap rokok kotak dah
cuma kene guna ink yg ori je la
tu yg dia duk bercerita ngan aku
dia pun ckp nk beli biler gaji

aku sbnrnya xkesah pun
klu dia berenti merokok lagi la aku suke
suka la sgt

punya la dia nk pjuk mase nk beli tu kan
dia ckp sian kt aku la duk isap asap rokok
pastu rumah n bilik tidor xbau busuk dah sbb asap rokok
macam2 la bendenya lagi
sblm ni aku duk bebel2 bende ni kt dia xberkesah pulak
kalau kawan dia ckp, laju jer bukak matanya..

ikut la bang oi
cuma aku ckp kt dia jgn nanti rokok elektrik beli
pastu rokok kotak pun guna byk sudah
nanti ada jugak yang jadi gaban..

dari segi kesihatan pulak melalui penggooglelan aku
Kementerian kesihatan memantau penjualan rokok ni
sebab ada cecair dakwat yang dijual mengandungi nikotin yang tinggi
So maksudnya kalau tak guna cecair yang ada nikotin tak menyalahi undang2 la kan...


ermm bagi aku macam ni jer,
biler perokok dah tak isap rokok kotak lagi
penjualan rokok kotak akan berkurangan
jadi hasil kerajaan jugak akan kurang
sebab cukai rokok adalah penyumbang besar dalam ekonomi Malaysia..

So kepada perokok-perokok tegar
Tepuk dada tanya selera
dan jangan lupe tanya poket jugak!





0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels