CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

04 November 2010

Kau pergi jua....

kali ni aku nk meluahkan sedikit kesedihan dlm entri ni..
bkn berkaitan dgn manusia tp tntg nilai kita sbg mahluk Tuhan..

********************************
24/10/2010
ari ahad biase la kan...
mkn tghari mesti la lmbt ckit sbb ari minggu..
dh la ptg tu ari mendung jer..
hujan pn renyai2
tgh aku cuci pinggan dlm area pkul 3 lbh
mase tu hujan dh bertukar lebat dh
aku dgr bunyi anak kucing mengiaw
makin kuat pulak tu..
ye la sbb ujan makin lebatkan

aku slalu dh dgr bunyi tu sejak kebelakangan ni
aku ingtkan anak jiran blkg umah aku tu bela
so aku biarkan je la..

tp ptg tu aku pelik gak
bler aku nmpk bdk laki tu duk kais sesuatu
dri dlm longkang blkg umah dia tu
aku perhatikan je la aper dia nk wat dlm hujan tu

rupa2nya dia angkt 2 ekor anak kucing dri dlm longkang tu..
laaa....
selama ni aku ingtkan dia y bela anak kucing tu..
simpati aku melimpah2 bler tgk anak kucg tu dh menggigil kesejukan..

pastu aku tgk bdk tu agkt anak kucg tu pg tmpt teduh
atas tangki air kt umah sebelah dia tp bdk tu jd was2 nk tinggal
sbb anak kucing tu cm nk jatuh dh..

aku tgk jer drama tu..
kesian aku mmg xleh nk ckp dh..
pastu bler bdk tu nk masuk umah dia
aku duk jerit pggil dia
disebalik tgkp dapur umah aku

aku soal siasat dia ckit la
tntg kucing tu..
upa2nya slma ni anak kucg tu duk merempat kt luar
sbb mak dia xbg bela masuk dlm umah

aku apalagi
aku mintak la bela sbb mmg kesian sgt la
dh la kuyup cmtu
duk ngiau ngiau lak
mmg saper y jenis sygkan bintg akan jatuh kesian kt dia

so bermula la episod 'mrk' di rumahku
hubby aku y mmg cintakan kucing
bg name kt 'mrk'
NONI n PINKY

hakhakhak..
sbb dua2 betina
aku ikut jer
xkesah bg name aper pn sbb
aper ader pd name kan...ceewaahhh..
ni pic dia mase aku pas
mandikan dia
ni la rupe diorg pas mandi...senyap jer duk dlm tu sbb sejuk sgt kowt pas kene ujan tu..
pastu aku bg mkn
mmg sonok tgk dia menggelupur mkn..
nmpk chat n cergas

siap main lari2 lagi pas mkn..betapa riangnya ati melihat mrk..

**********************************
taiko aku y dua ekor kt umah tu
mmg jeles la..
duk mrh jer..
sblm trlupe kt umah aku mmg ader
2 ekor kucing berusia lbh kurg 7 bulan
BOBOY n COMEL
nnt lain entri aku cter tntg diorg eii..
tgk diorg..nmpk cm taiko jer kan...
melepak pn nk atas sofa jerr..

**********************************
28/10/10
NoNi xslere mkn
xnaper ntah
aku pn xtau
aku ngn hubby risau gak
jenuh pk cmner nk bg dia slere mkn
y si Pinky pn ikut jgk xslere..
aper mslh diorg ntah
klu aku mmpu memahami bhs kucing..

************************************
30/10/10
stlh dua ari Noni xnk mkn
bdn dia pn mkin lemah
kami xtau nk wat pe dh
ubat pn dh bg mkn dh
dlm pas maghrib ari sabtu tu
Noni pn dgn perlahan2 pergi tggl kan kami..
aku sedih sbb antr Noni n Pinky
aku suke tgk mate Noni tu
muker dia cute jer n
mata dia menggambarkn kesayuan dan kesedihan


ni pic terakhir sblm dia jatuh sakit
  ***********************************
31/10/10
 sejak Noni pg Pinky pn dh mule xnk mkn...
mgkin dia ase sedih
ase xberteman
ase sunyi

oleh sebab dia menolak sume mknn n minuman
y masuk dlm mulut dia
bdn dia y dulu gemuk jd tersgtla kurus
nk agkt pale pn dia xlarat dh
n dia akhirnya pg
atas tgk aku
dlm pkul 1.30 pagi 1/11/10..

ni mlm sblm dia mati tu..nk tido atas tgn aku jer..

ni pic beberapa jam sblm dia mati..tgk dh kurus dh badan dia..cian sgt..

  *********************************
niat aku bela diorg sbb nk diorg jd sihat
dan membesar cm taiko aku y dua tu
tp tuhan lbh sygkan diorg kowt...:-p

namun pemergian diorg
xmematahkan semgt aku untuk membela kucing lagi..
sayonara..:-) 

in memory...:-(

6 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

khaifaiz

so sweet

~nadyahoney~

yup..very sweett...and also sad..ermm...:-(

azurynfitryza

actually , i pon suke sgat bela kucing . ksian kalo tgok kucing2 yg t'bia . so , kdg kdg ad gak meow i yg tk slere mkan . cme nk share sket la . kalo meow tu tk slere kn , ape kate akak kasi dye madu . sumbat je dlam mlot dye . pkse dye tlan due kali shari . salu nye i buad cmtu je . dlam due hari , slere mkan dye dtg balek . yela , madu kn ubat segala pnyakit :)) slamat mncube

~nadyahoney~

owwhh yer ker..tq..nnt sy cube k sbb kt umah sy ader dua lagi meow y meningkat dewasa..hhuhu

Ogy

shomelnyaa...mama ske tuceng...tp susahlah nk bela duk apartment nih...huhuh

~nadyahoney~

ermm dlu pun sy suker tp xberpluang nk bela..skg ni bru leh bela..u know, semalam sy dpt lagi anak kucing dua ekor..hehehe..so cute..

Labels