CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

08 March 2011

Tak Ngam Dengan Mertua??Salah Saper...

Korang pernah dengar tak isu menantu perempuan tak ngam dengan mak mertua..




aku rasa isu tu adalah isu yang selalu menjadi masalah bagi sesetengah kaum wanita yg bergelar isteri lebih2

lagi pada isteri yg tinggal serumah dgn mertua dan rumah tu pulak adalah rumah mertua..lagi la, parah lagi la

masalah tu..same2 wanita jadi perasaan tu mesti la mudah tersentuh..NORMAL k...




aku pun tak tau la naper konflik ni slalu berlaku

mungkin sebab berbeza pendapat tntg jenis lauk apa yg nak dimasak, kt mana nak susun atur perabot rumah,

siapa y kene kemas laman rumah, kemas kain baju...haiihhh..macam2 yang tak terjangkau akal la..benda

kecik jer boleh buat ati membengkak..buat masam muka, buat merajuk..yg jadi mangsanya tentu lah

SUAMI..




Pening kepala si Suami...yg kanan isteri, yg kiri ibu...menangkan yg sebelah sini, yg sebelah sana terasa

pulak..klu menangkan yg sana, sebelah sini muncung sedepa pulaks...aduyaiii...apa yg para suami ni pikir

ha..mesti dorang pikir wanita ni adalah makhluk yg selalu memeningkan kepala diorg kan...




Wahai suami..  bersabar la k...normal la tu..klu isteri tak puas ati ngn mertua n normal jugak klu hubungan

antara diorg macam isi dan kuku..mesti si suami bahagiakan bler satu rumah dgn insan kesayangan yg sentisa

berbaik..




Dan jarang kita dengar menantu lelaki tak ngam dengan ibu mertua kan..?naper yer...mungkin sbb diorg ni

jenis yg simple n sempoi..sumanya tak kisah..lagipun suami bukan slalu ada kt umah pun kan...:-p




Dan korang pernah terpikir tak, biler anak2 jauh yang tu la yang di sayang2, disebut2 bau kentut pun

wangi..tp anak sorg yg jg mkn pakai yg tu la dikutuk2, dikomen2....mgkin sbb ari2 jumpa kot..xnmpk dah

nilai pengorbanan anak tu..




Selalu tak dgr isu macam ni..atau ada sesiapa yg mengalaminya..??




sayonara...:-)


p/s: entry ni xde kaitan dgn sape2, sekadar luahan minda yg tgh byk idea nak menulis..

2 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

THE LEKAT LEKIT STORY

sejak kawen tak tinggal dengan mertua atau family sendiri.. so takde masalah pasal ni. Itu lebih baik...

SARI KATA HINA ALLAH.. ORANG BODOH MANA YANG BUAT NI??

~nadyahoney~

sy pun mmg nak elak duk ngn mertua n kuarga sendiri lepas kawen..sje..nak privacy n nak elak mslh..

Labels