CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

26 December 2012

Kenangan Banjir Kali Pertama


Tengah serabut sekarang ni opis aku
Dalam proses nk pindah
nnt lain entry aku upload picnya

Nak cte sal kejadian banjir kat Kuantan ni
Hari isnin semalam hujan mencurah2 dari mlm ahad lagi
pastu pagi pegi kje jalan ada yg dh naik
hujan dh mula slow

then pas aku bekpes ngn RR
(sbb pg kje ngn dia sbb hujan)
aku balik opis
hujan dh reda masa tu
then dlm kul 10 cm tu hujan turun mencurah2 smpi banjir
kwsn opis aku air naik
smpi aku terpakse alihkan kete ke tmpt tinggi
mase tu air dh nak smpi ke ekzos dh
risau aku
mana kwsn opis yg rendah mmg dh jadi kolam dh.
ada yg takat lutut
ada yg takat peha

smpi la tghari hujan lebat cmtu
pastu update ngn mmber
kwsn area rumah aku air dh naik
nak balik rumah
semua jalan nk balik air dh naik
sape yg turun bandar mmg akan terkandas
1 time dlm hidup aku merasai suasana cmni
so tawakal jer
harap kwsn taman rumah aku xkene
tgk org update kt fb ckp area ECM n Megamall dh tenggelam paras bumbung kete
mmg lumpuh la bandar kuantan sekejap hari isnin tu

smpai la ke ptg
hujan kejap lebat kejap reda
dpt update kata air dh mula surut
lmbt jgk la aku balik ri tu tggu update jalan

balik rumah alhamdulillah air xmasuk rumah pn
just kt dapur aku jer
lantai basah
mgkin bumbung bocor la tu

pastu ari selase kn krismas
so cuti umum
duk umah jer la xpg mana pn
hujan still mencurah2 lagi
xbenti pun
risau jgk la wpn duk rumah
mmg lepak2 kt umah jer la
masak2 makan2 baring2
aku duk terpk
kesian org yg kene duduk kt sek ren area taman aku ni
diorg sume dri kg yg berdekatan
kg yg rendah
huhhu

so hari ni (rabu) dtg kje just renyai2 jer
n pastu matahari keluar..
wpn xpanas sgt
tp cerah la dri smlm kan...
boleh la pindhkan brg tanpa hujan lebat
harap2 smpai la hjg mggu...


0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels