CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

14 December 2012

Rayyan Fantasi By Ramlee Awang Murshid

Ri tu hubby ckp ada novel cm nama dia
hamboi...mentang2 la kan
so aku pun google la
rupanya novel dri Ramlee Awang Murshid
Novelis thriller terkenal


Penulis : Ramlee Awang Murshid
Halaman : 556
Harga : RM19.90
Terbitan : Alaf 21 Publications
Cetakan 1 - 2011 .

Sinopsis 

Rayyan Fantasi mengisahkan tentang kehidupan makhluk asing yang lari dari planetnya akibat peperangan dan mendarat di bumi tanpa disengajakan. Mereka kemudiannya telah dibantu oleh Pak Markum. Ibrahim dan Aiddin menjalani kehidupan sebagai manusia di bumi dan berteduh di rumah Pak Markum dan anak perempuannya, Supinah. Ibrahim kemudiannya berkahwin dengan Supinah. Perkahwinan Ibrahim dan Supinah tidak dikurniakan cahaya mata dan Aiddin kekal menjadi anak tunggal. Masa berganti masa Aiddin akhirnya memasuki universiti. Kehidupan mereka sekeluarga bahagia sehinggalah Aiddin disahkan menghidapi barah otak peringkat empat. Doktor mengandaikan Aiddin hanya boleh bertahan selama tiga bulan. Tetapi hakikatnya Aiddin sedang mengalami proses yang akan dialami setiap makhluk Yukka yang akan memasuki alam dewasa. Hakikat itu Ibrahim sahaja yang mengetahuinya. Dalam pada masa yang sama Ibrahim diburu oleh ‘musuh’nya!

Aiddin yang menganggap bahawa masanya sudah semakin suntuk ingin menawan Gunung Kinabalu. Ketika ekspidisi tersebut Aiddin telah hilang. Cerita menjadi semakin menarik apabila Aiddin sebenarnya diculik oleh Mika puteri dari planet Yukka. Kehilangan Aiddin menyebabkan ramai orang bersedih terutamanya ibunya, Supinah dan juga tunangnya, Feena. Sepanjang ‘kehilangan’ Aiddin banyak perkara telah berlaku.

Aiddin diculik kerana dia diperlukan untuk memimpin bangsa Rayyan dalam peperangan menawan Kota Yukka kembali yang telah ditawan oleh Sanggora yang juga bapa kepada Mika. Ketika ini pembaca di bawa menyusuri ke planet Yukka dan adegan peperangan di sana. Terjadi pelbagai adegan menarik dan ketika ini kita seolah-olah berada di sana!

Kemuncaknya, adakah Aiddin berjaya menawan Kota Yukka kembali? Mengapa Mika hendak menentang bapanya sendiri dengan membantu Aiddin? Siapa Rayyan dan Mij-Gillion? Adakah Feena akan terus setia dengan Aiddin? Adakah Aiddin akan kembali ke pangkuan keluarganya? Siapa yang memburu Ibrahim? Banyak persoalan yang perlu dirungkaikan dan hanya dengan mendapatkan RAYYAN FANTASI semua kekusutan dapat dileraikan.

Info dari SINI
********************
pastu tau2 aku terbeli
hahahaha...
so baru separuh jer baca kan
mata ni, klu membaca jer cepat betul ngntuk
heheheh
tu la ubat klu xleh tido
baca buku
lagi mujarab klu buku sek..
hahaha....







0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels