CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

27 February 2013

Majlis Cukur Jambul, Maulud Nabi N Doa Selamat ; Semua sekali harung

Rasa bersalah sikit sebab tak update semalam..
huhuh..
ok lah..sebelum malas aku datang,
jomlah kiter tgk muka aku dulu..hahahaha


Muka ku dihari kenduri
hahaha..sebenarnya masa ni aku duk kt luar
kerusi n sofa semua letak kat bangsal
lepak sini sementara tunggu jemputan yang belah petang
OPss..xde mukadimah la
Cuti CNY ri tu
parent aku buat kenduri cikit
Doa selamat, maulud n cukur jambul
Anak buah tercayang aku tu la..
Anak adik aku...
Gewam aku...comels..
eh lari cte lak..ok
Jemputan ada dua sesi
wah sesi bagai
cam besar sangat jer
padahal biasa jer
Belah petang tu jemputan tuk orang perempuan
kawan2 mak aku n kawan2 adik2 aku
yang pmpuan la...
adik2 aku ni pun maner der kat rumah kan
biler cuti camtu la semua berkumpul
so masing2 nak jumpa kawan la...
belah petang tu disediakan makan nasik dah
n ada la cikit kuih muih
maafkan hamba yer
pic mknn xtgkp semua sbb aku yg banyak melantak
hahhaha..sampai muntah malam tu...

Yang ni tengah bungkus gula2 nak bagi kt tetamu



Yang ni dah siap bungkus..


Yang ni nak masukkan telur puyuh tu kt bunga telur


Dah siap dah..
Dapat dua pasu tak silap aku


Yang ni lak cm pintu gerbang yer..
No...no..no yer..
Ni tiang buaian yang dah siap di deko..
Aku balik tu mmg dh siap bende ni


Ha, kan dah cantik...
Deko oleh adik2 aku
Yang aku tukang tengok jew..



Inilah rupanya setelah digantung buaian


Tengok, pakai yg letriknya ko..
Sebab budak kecik sayang ni xleh benti walau sekejap henjut buaiannya
Nanti dia melalak..ha ko, satu kerja xsiap kalau dia nangis..
Jenis yang menangis ase..sabo jer la yer ko Zafran..
Yang sebelah aku tu la adik aku yang baru bersalin tu
dia adik bawah aku
Kire kak ngah la
Sekarang dah jadi cikgu praktikal dah
Yang ni masa kawan2 diorang datang melawat
Sebab adik aku ni tak duduk kt rumah aku
Dia tinggal rumah mertua


Antara makanan yang ada petang tu yer
Sambal tempe, masak lemak umbut, tumis kacang, telur masin, ayam merah
Pastu kuih cara berlauk n air kelapa n air teh
simple jer sbb jemputan tak ramai sangat
ha, baru ingat petang tu family mertua adik aku pun ada gak
ramai gak diorg datang
tp mase tu aku kt dapo, malaz kuar




Cepat2 kawen dik, nanti boleh dapat anak sendiri..:)




 Eh terselit lak kuda pepel aku ni..


Aku masuk jer la ape pic yang ada pun
yang ni mak mertua n adik ipar adik aku
Anak adik aku ni cucu pertama dalam family mertua dia n dalam family aku
So memang menjadi kesayangan ramai la kan...:)


Mane dia tu,
tak nak tunjuk muka


Ni pun tak nak 
Segan yer sayang..


Yang ni pulak sesi belah malam..
Orang masjid datang lepas isyak
Maaflah, kualiti gambar amat lemah
Sebab kami segan nak tgkap pic
Just hulur camera balik langsir jer..hehehe









Yang ni pic kami disebalik tirai
Saje tutup lampu
Eh mana pic aku?


Yang ni kat belah ruang tamu dapor
makcik2 aku n sedara mara datang malam tu dari Shah alam n Sg. Besar


Ala..ala..Tak nangis lak dia mase ni..


Owhh atuk dia susukan Zafran yer..
Yang ni mak aku

Mak cik aku pun nak jugak..
Masing2 nak kelek dia
Sementara tunggu nak pusing tuk cukur jambul lak..


Eh pic last?
ermm nampaknya begitulah...
Sekian dari kami
Pic dari Anak no 1, 2, 3 Pak Aji Deris..:)





0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels