CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

25 July 2012

Tragedi Di Hari Ke-3 Ramadhan

Wahh, mcm malang sgt jer bunyi dia kan..hewhewhew..
tp mmg betul la,tragedi yang menyakitkan
sbb tu aku xkje smlm...
xambik MC tp aku bantai cuti jer..

Alkisahnya, hari Isnin tu, mase nk pg bazar depan opis aku ni,
aku kene melalui padang dulu baru sampai kt tapak bazar ni..
lepas aku lalu longkang yang bertutup dgn besi tu, elok aku nak mendaratkan kaki di kaki lima bazar tu,
dengan mata yang xnmpak, aku telah selamat melutut disitu..

yer..aku xnmpk ada lubang besar di tepi longkang yang aku lalu tu..terlindung beb..
tau2, terpelanting hf n purse aku..
xtau la org yg ramai2 kt bazar tu nmpk aku @ x..huhuhu..malu..
tp hazabnya Tuhan je la yang tau...
ko bayangkan kaki kiri aku mendarat dalam lubang tu n terlipat, pastu lutut kanan tersungkur n aku terus terduduk..
ha...xleh bayang dah la..sbb aku pn xsedar cmner berlaku
tau2 dah atas tanah.dekat 5 minit jgk la aku terdiam atas tanah sbb nak tunggu kakiku boleh berjalan semula
kalau korang nak tau, kaki yg terseliuh ni, mase mula2 kene masih boleh jalan lagi.wpn terhincut..
aku tau la sbb dh slalu kene..tp tggu la pas 3 jam ke atas,
klu tak di urut cpt2 dgn minyak panas mawu ko xleh jalan...

aku ni pun, bole siap round bazar lagi lepas tu crik mknn smbil menahan sakit....
yer la,dh sampai kan...tahan jugak la..
pastu balik umah, pas buka mintak hubby urut..
meraung smbil meleleh air mata aku menahan sakit...
bapak sakit giler woo...
kaki aku membengkak n buku lali xnmpk dah...
seb baik xbiru sbb aku dh buh minyak panas dulu sblm hubby urut tu

dia klu bab urut2 ni boleh diharap la
tp tau je la jari lelaki kan, dia kata sapu jer tp kita yg diurut ni rasa cm ditekan2...
kira mlm tu aku ase bisa sgt...pijak lantai pun sakit woo..
mmg xmasak la tuk sahur..
esoknya mmg decide dah xmo pg kje..
nak rehatkan kaki dulu,xmo byk brjalan

So hari ni dah ok sikit dah..
dah xrase bisa cm smlm..
gagahkan jgk la pg kje pijak clutch..
yer, kete aku manual ok....
berbuka ptg ni pun ase tapau jgk la jwbnya..
xleh diri lama2 lagi...ermm



3 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

betty

betty suggest bandage kaki tu.. supaya kurang sakit,, bengkak cepat surut,, n muscle x banyak gune..at least kurangkan pergerakan bile bandage.. semoga cepat sembuh ye..

Ardini Humaira

huhu dni penah sakit kaki memang azab la nak tekan cluth bawak kete manual. masa blaja last year. kes nye kaki kena sengat ngan tebuan. bengkak ooo huk3... semoga cepat sembuh taw

~nadyahoney~

tq uolss berdua..ptg ni xtau naper,kaki jadi biru lak..adoyaiii..

Labels