CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

13 August 2012

2 Hari Cuti Duduk Rumah

Hai korang..selamat berhari isnin..
pejam celik pejam celik seminggu je lagi nk raya dah..
baju raya xcrik lagi ni..
jap g mase lunch hour baru plan nk g crik ngn opismate..

so sepanjang hari cuti semalam iaitu sabtu n ahad, aku duk umah jer..
sambil mengemas rumah maner yang patut...
hari sabtu aku bgn lewat cikit, pastu dlm tghari basuh baju n then hubby ajak kemas porch.
byk gak la nk kemasnya...
smbil bersihkan sangkar rabbit sambil duk sapu n susun maner yg patut la
pas dah sidai sume baju terus la masak nasik tuk berbuka..

Ngam2 jer kul 4 masak..
aku mmg suka masak awal sbb xde la kelam kabut sgt kan klu lmbt2...
pastu hubby ajak pg bazar n aku pun ada brg dapur nk beli  ckit kt tunas manja..

setel sume n balik...
mlm tu cm biasa aku n hubby akan kuar minum..
klu ada mood aku kuar la
klu aku xde mood dia kuar sorg jer..
klu boring dekat2, skali skala kami pegi jauh ckit..
lepak minum segelas air n sepinggan keropok pn dah ok...
sekadar penuhi  mase..
ala, mase brcinta dulu suka kuar sama kan..
so truskan la aktvti sblm kawen tu...

hari ahad lak, aku bgn awl cikit n ase smgt lak nk buat popia sbb mengenangkan kulit popia yg aku beli bulan lepas masih lagi belum terusik...
kene buat sebelum mggu depan sbb mggu depan aku plan nk buat biskut raya ckit..
ala, conflake jer pun...
sbb biskut2 ni hubby aku xminat, sama la cm aku...
n mgkin nk buat kek jer la kot, kek yg simple tanpa icing sbb tu yg hubby suke..
dah ambik resepi kek butter n coklat moist.
nnt slow2 crik bahan la.
so smlm siap setupperware besar popia ketam..
ala, ketam yg stick tu, yg warna merah tu
sbb nk menghabihkan stok crabstick tu la aku nk buat popia ni..
disamping aku frust ngn kualiti popia2 yg telah dibeli di Param yang mana sgtlah xbest!
so lebih puas hati buat sendiri..

ha, baru ingat, sahur pagi sabtu tu, kitorang sahur pizza jer..
sbb air xde nk masak xbole
aku beli mase hari jumaat tu
home made ni tp mmg sedap la..
rotinya amatlah lembut..
lagi lembut dari pizzahut.. 
aku mmg terase nk mkn pizzahut sehari dua ni
pastu biler tgk opismate beli dekat sorg peniaga ni, aku pun try la beli
dia buat sendiri n akan hantar biler kita kol...
aku beli semua jenis yg dia jual.
sbb nk rasa n boleh simpan.
klu nk mkn dh ada stok dlm peti
tuna, ayam n daging.
RM14 sebiji.
aku dh mkn tuna n so far puas hati.
hanya perlu di panaskan dlm oven 10 mint lbh kurang n boleh dimakan cicih sos. mmg umpphh...



So itu jer aktiviti hari cuti aku selama 2 hari ni..:)







0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels