CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

13 August 2012

Tv Baru Tv Raya

Ari tu aku kata nk cite kan yg aku beli tv raya..ermm
Panjang citenya tp aku pendekkan yer..
bukan nk masuk prtandingan mengarang pun nk citer pnjang2..

Kalau tak silap aku lbh kurg 4 bulan or lebih kot..
entah la tp lama jgk la..
biler tgh tgk tv, pic akan kuar kelabu jer n cm tv rosak tu..
suara semua ada just gmbr jer yg masalah..
kene ketuk 4,5 kali atas tv bru boleh..
tu kadang2 yg elok, kdg2 jenuh ketuk xelok2 so kene padam dulu pastu psg balik dlm stgh jam baru elok..
nmpk x betapa sengsara aku menghadapinya..
dah la kdg2 time cite tgh best dia buat hal..

tv yg kami pkai tu adalah berusia hampir 3 tahun dah pun...
berharga rm160 sahaja. see, murah kan?hehehe
berbaloi gak la aku rasa beli tv jenama Coby tu..ala..beli mase baru kawen..
xpk jenama pun sbb duit byk nak pkai
beli sbb janji ada...

kira ok la kan sbb xde jenama n murah leh pakai hmpir 3 tahun..
saiz pn xbape besar, dlm 15' jer klu xsilap aku..

plan asal aku, ingtkan biler masuk umah tahun depan baru nk beli tv baru terus
tp rupanya xbrjaya jugak ianya bertahan...
xsilap aku selasa lepas aku beli yg baru..
mlm sblm tu aku dh hilang sabar..tgh tgk cte best, pastu dia buat hal
aku ketuk byk kali dia dh xmo elok..
hubby duk kate 'sabar..sabar...'
aku pun ckp kt tv (ada ke org ckp kt tv cm aku?) 'klu 3 kali ketuk lagi xmo elok, esok beli tv baru!'
dan akhirnya tindakan telah dibuat dan ianya minta tuk direhatkan selama-lamanya.
hubby pun memula cm konon nk cube nasib la..
dia buat cm aku buat la..ckp kt tv cmtu..
tp mmg xleh gak la...tv tu dh menjahanamkan dirinya sendiri..
makanya esok dgn tanpa berlengah lagi pergilah mencari tv baru..
3 tmpat kami survey n akhirnya pejam mata jer la terbang 1k tuk tv baru SHARP LED 32' AQUOS colour Maroon(limited)..
so jadilah ianya TV RAYA...hehehe


0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels