CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

31 October 2012

Cerita Raya Qurban + Labuhkan Tudung

Tak tau la mane perginya semangat nak menaip kt blog ni..
sejak lepas cuti raya xpernh lagi aku bukak draf tuk menaip..
bukak blog slalu tp jadi silent reader jer..

xde idea nk dicurahkan..
ase kering sekering air di dalam aquarium yg bertahun xberganti airnya..heheheh

meh la aku cter sal sambutan raya qurban aku tuk tahun ni..
aku balik kg mlm raya tu
balik sorg jer sbb hubby xdpt cuti pn..
masih kje di pagi raya..gigihnya la dia..
mkn gaji, begitu la..
aku siap dh gosokkan baju raya tuk dipakai dipagi raya sbb dia ckp pagi raya pakai bju melayu..
tu la 1 time raya slps kawen kami xsambut raya sama..
mmg lain la, ase kehilangan jer..
klu paper jer bende dia nk aku jer buat kan..
mase aku kt kg tu pun tanya, biler ayg nk balik rumah...
banyak kali gak dia tanya cmtu,aku tanya asal lak tanya byk kali
dia kte cm lama lak padahal baru sehari aku kt kg...
biler aku balik kuantan, aku tanya balik naper dia tanya cmtu, rindu la tu kan..
tergelak2 jawab 'xde la,salah dgr la tu'...poyo lah abg..

eh cte tersimpang pulak...
so aku smpi kg mlm raya..
lutut sgtlah sakit sbb jem agak teruk dri kuala selangor menghala ke sabak bernam
akan jem biler nk smpi di setiap kali trafik lite...
ada yg polis jg, ada yg x...
dh la kete manual...
kadang2 ase cm nk tukar kete auto jer biler terkene jem cmtu..sbb kt kontan kan xjem maner..
pastu dgn kaki aku yg asyiknya la terseliuh ni...
sgt sakit biler nk pijak clutch...

ok move move....baru 3 kali ambik roadtax kete tu..maknanya ada 6 tahun lagi baru abis hutang..
huwa...harap bertabah yer..

eh melalut lagi..
sambung lagi pastu ptg ry tu kt rumah aku ada buat qurban sikit.
xbyk pn, sekor lembu jer..
qurban tuk seluruh kuarga aku
so setel semua faraid daging2 n bahagian badan lembu yg lain,
aku asingkan tulang n sikit daging tuk aku bawak balik kuantan

kami kt cni pn dh lama xmkn daging
yg hubby pn suka mkn sup tulang sbb tu aku ambik byk cikit tulang
smpai balik rumah kt kuantan, aku bahagikan semua tulang2 n daging tu
dapatlah 4 bungkusan tulang n 4 bungkusan daging
senang siap2 bahagikan cmtu
so klu nk masak kuarkan jer sebungkus...

la...lari jgk la cte aku..ntah masuk semak ke masuk dusun..ekekek
so hari seterusnya (sabtu) aku berjimba ngn kwn2 aku...hahaha
dah lama xjumpa diorg..
memula pg shoping kt kedai my choice shop..
kami satu family pggil kedai cocop...senang sebut
klu aku balik kg, aku xmiss pg kedai ni..
xde plan pun nk belia ape tp biler masuk dlm kedai tu sure kuar tgn xkosong
n yg plg sure, harga yg paling murah tuk semua brg..
byk2 tempat yg aku merantau cm bangi,nilai,melaka,kuantan....
aku xde jumpa lagi kedai yg boleh beat harga cm kedai ni..sgl2nya murah dari tmpat lain
percayalah..hahaha..baik punya promote..
so hari tu mcm2 la aku beli..lepas gian sbb dh lama xbeli kt ctu..
sepit rambut, cekak reben, getah rambut glitter, berus blusher n mcm2 la...tu pun aku ambik yg murah jer...
mmg xsah la klu xbeli somehing
tu pn membeli tanpa tujuan...janji hepy...
pastu aku lepak ngn mmber2 smbil bersembang n gosip...biasa la kan,pompuan..\
pastu pass hadiah pada bakal2 pengantin yg nak kawen next week...
tiga sekali kawan2 aku nk kawen...
mmg xdpt balik la kn sbb aku dh balik mggu lepas....
asal la diorg xbuat mase time raya,leh gak aku attend..

then hari ahad aku berangkat pulang ke kuantan...
nasib baik sejam je tersangkut jem kt tg. karang..
pastu jln clear...
masuk highway gombak...n trus clear...
insaf aku tgk jalan bertentangan
dari tol gombak tu membawak ke lancang kete full..merangkak2 n ada tempat2 kete benti terus.
punya la byk...
aku xtau la cmner azabnya...nangis xberlagu woo..
aku selamat smpi kuantan kul 6
lari dri jangkaan awal sbb nk turun tol gambang dibantainya jem
dekat 15 minit jgk nk q bayar tol..then nk smpai trafik lite kt kem tentera jln gambang...total jem sejam..
ha, ambik..kt kuantan bantai jem lak....

begitulah cte raya hamba pada tahun ini..
melantak daging dgn byk tp still hati2..
takut gak aku klu 'tumbang' klu mkn xberingat...daging tu..

n jumaat ni sambung trip balik kg ke kelate pulok..hahaha..
lama gak xbalik sane...
tu yg kene balik gak tu..

alang2 aku dah upload pic ni aku up ajer la..
niat ati nk labuhkan tudung yg aku pkai hari2 pg kjer....
betul2 nk full tutup dada
slow2 yer berubah kpd yg lebih baik...
sama2 la kite yer...










0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels