CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

10 October 2012

Pecal Juadah Idaman

Akhirnya dapat jugak aku merasa n mkn pecal..


Sebelum ni aku pernah cte sal aku teringin nk mkn pecal kt SINI
mmg ssh nk xjumpa kt kuantan ni sambal pecal
klu ada pon,gado-gado
mknn org jawa.
hampir menyerupai pecal gak la.


Al-kisahnya mase pegi langkawi ari tu
aku singgah umah mak cik aku kan sblm pg jeti
mak cik aku tu buat sambal belacan sbb nk bg pakcik makcik aku yg lain
kire fam aku sumenya pandai mkn pecal ni
byk gak dia buat
so aku rembat satu la
sbb aku ckp kt dia aku dh lama giler xmkn..

so pas balik ni aku pernah wat skali jer
sbb my syg kt umah ni xpandai mkn/xsuka mkn sbb dia berasaskan kcg
no no no..dia lagi kuat pantang kacang dri aku
bukan sbb jerawat tp dia xsuka rasa kacang tu ada dlm mknn

aku pun xsuka jgk tp ada masa2 aku layan jer...
kira boleh tolak ansur la...:)

makcik aku bg sambal pecal yg kering tu
so klu simpan freezer mmg tahan lama la
klu ase nk diet, mkn bende ni ajer pun sedap..

ni kata2 org yg sgt puas hati..:)

Yang ni lak antara masakan yg aku kawankan ngn pecal tu
biler aku masak mmg xingat la..
yg pasti pas balik langkawi la kan..
aku masak bawal masam manis
ntah nmpk ke tidak ntah bawal dlm sambal tu

aku buat ikut resepi sendiri jer
sayurnya ikut aper yg ada dlm peti
hari tu aku masukkn karot, bwg n terung sajo



mkn berdua sajo

nikmat xterkata...:)

0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels