CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

23 December 2010

Kembali Bermimpi

Aku bermimpi lagi.mimpi yang sama.mimpi yang membawa aku tercampak ke daerah ini.mimpi yang juga menjadikan aku matang dalam menghadapi ranjau hidup ini.bermacam orang yang aku jumpa.berbagai ragam.berbagai niat hati yang tersorok.ada yang baik.ada yang sebaliknya.betul kata pepatah, jangan menilai buku hanya dari kulitnya. Aku masih lagi berjalan dalam kegelapan.mencari sekilas cahaya yang dulunya aku pernah punya.aku tak tau sampai bila aku akan melalui lorong yang gelap ini.tiada siapa yang bersalah mencampakkan aku ke lorong gelap ini.aku tau.ini kehendakNya.

Haruskah aku terus redha dalam segala yang kuterima padahal aku sendiri seolah-olah sudah tak mampu untuk berjalan dan bernafas dalam kegelapan ini.tiada siapa yang menemani ku.jatuh bangun hanya aku seorang.hanya aku seorang yang merasai sakit pahitnya.dimana kekuatan yang aku ada dulu.aku perlukannya.terlalu perlukannya kerana aku sudah hampir lelah dengan semuanya.dengan kegelapan dan kepengapan udara di ruang gelap ini.aduh.aku terjatuh lagi dan terus terjatuh.Tuhan, adakah aku mampu lagi untuk bangun dan mengatur langkah mencari sinar itu..?dan adakah aku masih lagi berpeluang mengukir sedikit senyuman cerminan hati?bilakah agaknya aku akan ketemu dengan sinar cahaya itu..aku rindunya..sangat-sangat rindu dengan kehangatannya…nukilan hati jauh di sanubari..



http://www.emocutez.com
sayonara...:-)

6 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Ogy

perlu redha dan ihklas.....seteruk mana pun dugaan tu....mmg tak mudah. Sgt sukar....tp siapa lg yg harus motivasikan diri kita kalo bukan diri sendiri..?? Kalo asek memikirkan yg negatif2....asek mwemikirkan kenapa semua ni berlaku knp knp knp.....mmg kita takkan mampu kutip kekuatan tu....

Bangkit semula...walau apapun kesusahannyaa....carilah bahagia tu..bahagia ada di mana2....dgn kawan2...dgn ahli kuarga...dgn melakukan perkara2 yg kita suka...

Mana ade hidup yg mudahh je dlm dunia ni...kalo tak diuji..mcm tak disyg Allah pulakkan..?? kekuatan tu akan dtg...kalo kita redha dan ihklas....kalo kita berserah padaNya....menerima dgn segala ketentuannyaa...InsyaAllah....

ardinihumaira

InsyaAllah...

~nadyahoney~

tq mama ogy dan dini...

siti faridah harun (nama penuh tu)

hye,, salam perkenalan,, follow u,, feel free to visit mine,, =)

sugar2 kapas strawberry

hmmm..bersabarlah..ALLAH takkn bebankn kita dgn apa yg kita tak mampu nk tanggung

khaifaiz

Ujian menguji ketabahan hambanya.. Kegembiraan, kedukaan, keselesaan itu semuanya adalah dugaan.. Menguji kekuatan dlm mengingatiNya.. Jgn alpa dan jgn leka.. Insyallah

Labels