CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

16 December 2010

Perkongsian 5: Cara Jawab Telefon Dengan Betul

Meh kite share info yang 'berguna' ni yer..:-)


Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah
salah...dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan
jawapan yang betul. Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye
(tak le korang boring sangat kalu jadi operator).

1. Soalan: haloo, may i speak to ina please? Jawapan: maap.sini bukan balai
polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana? Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya
tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak? Jawapan: nak cakap
cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323? Jawapan: maap cik,nombor
tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah? Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal
rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: haloo ina, buat ape tu? Jawapan: kan ke saya tengah bercakap
ngan awak kat tepon ni..

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti? Jawapan: maap.nombor yang anda
dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan: halloo...... Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda
ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya... Jawapan: maap. ini bukan
kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412? Jawapan: sila dail sekali
lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: assalammualaikum... Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus
letak tepon.salam kite wajib jawab)

http://www.emocutez.com
sayonara...:-)

0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels