CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

08 December 2010

Salam Sejahtera

Salam Sejahtera di pagi rabu y penuh semangat..mungkin org lain xsemangat nak keje sgt ari ni sbb smlm kan ari cuti tp bg aku hari ni hari y smgt setelah 4 hari bercuti..isnin aku ambik cuti rehat jd mmg rehat sgt la di rumah…sepanjg cuti aku xpergi mana pun hanya sekadar pg beli brg dapur dan keluar mkn mlm kt kemaman smbil duk melepak jumpa kwn lama..

Walaupun bln ni sape y kjer kerajaan dapat bonus tp dgn kenaikan harga brg dipasaran yg naik mendadak akibat kenaikan minyak makanya aku xmerancang nak pg berjalan or melancong kemana-mana… save bujet pn yer jugak…J

 

Sebut pasal kerja kerajaan ni, aku belum pernah tulis lagi di mana-mana entry tntg bidang tugas kerja aku.aku bertugas di Mahkamah syariah. Di bawah unit pemantauan pembayaran nafkah oleh bekas suami. So sape bape2 y dah dapat perintah mahkamah tuk byr nafkah pada anak2 tp sajer xnak ikut maka bersedialah jumpa aku yer..hehhee..bkn aper, cube pikir anak2 yg tengah membesar tu..cmner nak hidup dgn selesa kalau nafkah diri x cukup. Ibu bertungkus lumus kerja tp kalau dh dia ibu, dia bapa,mana nak ckupnya. Yang si bapa lepas tgn hidup bahgia dgn keluarga baru tanpa peduli anak-anak dgn bekas isteri padahal itu anak dia jugak.. ini la contoh y paling kerap aku jumpa.sbb tu la bile bercerai ni anak2 yg selalu jadi mangsa.

Tak tau la biler keadaan ni nak berubah. Ader satu kes tu si bapa siap bersumpah lagi takkan bayar nafkah pada anak dia. Sanggup masuk neraka janji tak nak bayar nafkah.Na’uzubillah.., mmg jahil sungguh.…haru betul biler ada org tak tau hukum mcm ni.

Ok la, aku nak sambung keje jap..nnt aku smbung citer lagi yer..

http://www.emocutez.com
sayonara...:-)

2 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

ardinihumaira

memang sedih orang orang tak tahu hukum.. isk3

~nadyahoney~

ermm tau xpe...siap bergaduh lagi, berani masuk neraka dri bayar nafkah..mmg jahil sgt..

Labels