CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

20 December 2010

Sarapan pagi ni..

Marilah bersarapan..hehhe..ringkas jer sarapan aku pagi ni sebab tuk mkn tengahari aku ada bwk bekal nasik.lauk ayam sambal.ter'rajin' lak nak masak.huhu.. tuk menu sarapan pagi ni aku minum Susu kambing HR




n biskut Oat Krunch Dark Chocolate.



So memang sihat la sarapan aku pagi ni. tak macam selalu kan, nasik lemak la, nasik minyak la...camne la aku nak diet kalau camni..:-)

Untuk pengetahuan korang, susu kambing ni banyak sangat khasiatnya..setelah aku menggoogle maka aku dapat la info ni di sini

Kebaikan Susu Kambing:-
SUSU TERBAIK SELEPAS SUSU IBU
-Tidak menyebabkan alahan
-Membantu sistem imunisasi tubuh
-Bersifat alkali
-Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
-Membantu sistem penghadaman
-Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, otot, sendi, kulit & tisu saraf)
-Tidak mengandungi Protein Kompleks (Alpha-casein & Beta-casein Protein) =
penyebab utama alahan.

 
-Kandungan gizi dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu:-
> Protein 2.1 kali ganda
> Kalsium 2.2 kali ganda
> Zat Besi 2.0 kali ganda
> Potasium 2.1 kali ganda
> Vitamin A 3.8 kali ganda
> Garam Galian 2.0 kali ganda
> Selenium paling tinggi berbanding semua jenis susu
-Kandungan Asid Lemak Rantaian Pendek dalam susu kambing lebih tinggi berbanding
dalam susu lembu
-Molekul Lemak dalam susu kambing lebih halus & mudah dihadam berbanding susu
lembu
-Proses pencernaan untuk susu kambing hanya memerlukan 20 minit sahaja berbanding
susu lembu yang memerlukan lebih 2 jam
-Sama seperti susu ibu pH susu kambing beralkali berbanding susu lembu yang asidik




sayonara...:-)

1 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Wan Adawiyah

Saya pun layan hi-goat juge sedappp smabil nk diet...umi saya ckp boleh kurus minum hi-goat betul ker???

Labels