CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

03 August 2011

Membazir Di Bulan Puasa

Hari ni aku pgi kerja naik motor..xsanggup asenya meredah jem biler nak balik umah. walaupun Kuantan tak sesebuk KL, tp aku sejak azali lagi mmg xsuka terperangkap lame2 dlm kete. aku sanggup xkuar dari jem berjam2...tu klu aku tau la...

ermm hari ke-3 pose dah ari ni kan..sekejap jer dh 3 hari...semalam aku terlajak sikit beli mknn. ada yang tak abis. ni dah tersasar dari matlamat aku hokey..xmo bazir2 n lebih2 lagi..dah berazam dah bulan pose ni nak camtu...habis berbuka, habis la sgla mknn..bukan kedekut okey, tp aku ni jenis pas mkn berbuka xsentuh aper dah. kdg2 jer aku jamah, tu pun klu ada mknnnya or tak nak dgr hubby aku bebel kata aku membazir. so lebih baik aku tak beli..dia agak prihatin cikit, pantang nampak mknn xmkn, so berbunyi la..aku akui la tu sikap buruk aku..sbb tu aku nak cube kikis sikit2...i'll try ok...:-)


2 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

norinaomar

good action nadya!
sebenarnya kita boleh menahan diri kita daripada membeli apa yang tak perlu sebenarnya..itulah pengertian puasa yang sebenar...

naik motor lagi jimat tau.

~nadyahoney~

betul tu norinaomar....klu dh dekat PARAM tu , ase semuanya nak beli tp biler dh mkn, ase xtau maner nak sumbat dah....

Labels