CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

10 August 2011

Step Pertama Telah Bermula

aku rasa nak share pada korang la aper sbnrnya projek yg aku tgh odw buat ney..hehehe..
projek ni xde la besar maner tp klu berjaya..
alhamdulillah..tuhan murahkan rezeki aku dan kuarga...
aku cerita ni pun sbb aku nak catatkan pengalaman aku ni spy aku dapat bc balik kmdn hari..diary kan..


permulaan ctenya cmni..jeng..jeng...jeng....


bende ni berlaku sblm bulan pose lagi.Aku ader cerita ngn exofismate aku ni yg aku nak meniaga. yer la, xkan nak duk takat ni jer kan...
so aku n hubby duk ushar2 la kedai2 yg nak sewa area kuantan ni...
ushar punya ushar, jumpa satu kedai tudung nak ambik alih kt gambang...
ok la, bincg2 nak pg tgk ari mggu berikutnya..

dlm pada tu aku duk pegi umah exofismate ni, tgk dia buat kuih raya..maklumla, dapat gak tmbh pendptn cikit kan...nak raya cmni..
so mase duk sembg2 ni, dia ckp la ada mmber dia ajak share kedai.
kedai kecik jer, 10x10.
tempat baru bersebelahan dgn foodcourt. aku pun pikir gak nak jual aper kan...
xde pengalaman niaga sgt..
harap pnh tlg makpak niaga jer dulu..

tp biler mengenangkan bulan pose n nak raya ni, aku cdg nak jual kerepek..
then, aku pun pg tgk tapak la kan...
sambil deal tu, lepak minum kt foodcourt sblh kedai2 kecik tu.
tgk foodkot ni costmr agak ramai gak..
ada 3 jer lagi tapak yang kosong dari 10..

sajer jer gatal pikir, klu la dapat satu tapak kedai ni, mmg masyuk la..hehehe..
tamak ker klu dua2 kedai aku nak rembat??huhu..
mase tu pk yg aku xlarat kot nak handle dua2..
sewa pun boleh tahan mahal gak kt foodkot tu..2k++....
tp mulut aku ni xreti diam...aku g kt kesher, aku tanya sal tapak kosong tu..
tanya punya tanya, bincg punya bincg, tawaran n prospek menarik...

balik umah dah jadi belah bagi dah...nak kedai kecik @kedai jual mknn @ dua2 skali...yang tu tamak k...
akhirnya kata sepakat dah dipersetujui..aku lepaskan kedai kecik tu n aku nak sewa kedai kt foodkot. deposeit sume dah byr..almost 3k++ jugak..
so dibulan pose ni, aku n hubby n prepare sumer brg2 la..
kedai mkn wooo, byk bende nak carik ni...pinggan mangkok+brg steel+org kerje+stok brg mentah+else..semua kene pikir...

insyaallah klu xde paper lepas ry akn dibuka...
menu semua sudah ader..setiap kedai menjual menu yg berbeza...
untuk permulaan aku akan menjual menu sate n yong tau foo....
lain2 update akan diceritakan kmdn k...daa..

0 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

Labels