CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

23 May 2011

Ini Yang Aku Rasa

Berkenaan dgn kejadian tanah runtuh tu, aku tak nak ulas baper yg pergi, camner berlaku or biler waktu kejadian tapi aku nak share kesan kejadian ni pada diri aku

Aku tak tau naper sejak aku dengar berita pasal tanah runtuh yg meranapkan rumah anak yatim tu, ase sayu n sedih jer

Pulak tu, pagi tadi mase on d way pg kjer, dgr hotfm ulas pasal kejadian tu

Diorg kata mase kejadian anak2 yatim tu tgh membuat persiapan utk adakan majlis dan budak2 yg terkorban tu duk berlatih main kompang, nasyid..

Aku membayangkan diorang saat tu, gembira, sibuk uruskan sal majlis tu, kehulur kehilir pastu tetiba tanah kt tepi bangunan runtuh..

Dinding tumbang, hempap diorang

Bumbung ranap..xde jalan nak keluar,tanah datang dari segenap arah sekelip mata  jer dan akhirnya menimbuskan diri mereka..

Tu yg aku bayangkan sambil dgr radio n hampir menitikkan air mata aku sendiri..

Terpulang la klu korang tak sedih tp aku betul2 sayu kali ni

padahal kejadian tanah runtuh or kemalangan kt tmpat lain yg meragut nyawa seramai mana pun aku xpernah sedih cmni

Mungkin sbb aku bayangkan yg terkorban tu kanak2 kecil yg baru nak belajar kenal dunia, yg masih xbyk dosa lagi macam kita, anak2 yatim pulak tu...korang tau kan betapa diorg ni kita perlu jg baik2

Sedangkan kalau kita usap kepala anak2 yatim ni pun kita dah dapat pahala


Tapi mungkin sbb mereka anak2 yg baik la, Allah panggil mereka pulang lebih cepat dari kita

Semua yang berlaku ada sebab

Mungkin Allah nak pelihara mereka dari hanyut dlm dunia yg penuh pancaroba ni..siapa tau kan..

p/s: pasti anak2 yg terselamat menghadapi trauma yg bukan sedikit



4 Rakan Blogger Yang Rajin Komen:

YanaMIB

dorg sgt tabah kan..dgr kt era yg interview dorg pn sore mcm relek je..xde nangis² pn..bagus btol..smoga yg meninggal tu akn ditemptkan di kalangan org2 yg beriman..amin~

Ayen...

SETUJU sgt2....ade hikmah dsebalik setiap ketentuan Ilahi kan,kwn pun tersa sedih gak,huhu......

~nadyahoney~

@YanaMIB
diorang tu kan anak yatim, mmg dh byk dugaan dlm idup sbb tu tabah jer

~nadyahoney~

@Ayen...
Al- fatihah tuk mereka

Labels