CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

10 May 2011

Sekali Sekala Bermonolog Apa Salahnya


Monolog!
Aper yg korang tau pasal perkataan tu...

Jap aku google yer..ha, jumpa dah..
En wiki kat :


"Monolog adalah istilah keilmuan yang diambil dari kata mono yang artinya satu dan log dari kata logi yang artinya ilmu.Secara harfiah monolog adalah suatu ilmu terapan yang mengajarkan tentang seni perandimana hanya dibutuhkan satu orang atau dialog bisu untuk melakukan adegan / sketsa nya . Kata monolog lebih banyak ditujukan untuk kegiatan seni terutama seni peran dan teater"



Korang paham ker apa maksud monolog ni...ermm senang cite kan, maksud monolog ni adalah ckp dalam hati...ha, kan senang..
Bahasa paling mudah dan indah..


Aku bukan apa, tiba2 jer cite sal ni sbb opismate ni duk sembang sal monolog..
Dah tu aku suh teka la aper yg tgh aku monolog tadi..
Diorg bantai ckp aku monolog 'giler kwn2 aku kt opis ni'
Sesuka ati deme je ckp camtu
Tapi aku tak ambik ati pun
sbb kami kt opis ni mmg camni, ckp kdg2 xberlapik pun..main sembur jer..

Pastu ada lak sorg ni ngah duk mkn jeruk, ada mmber lain kte yg sorg ni bermonolog ' sedap gak jeruk ni, kang abis sepinggan jugak kang'...hahahaha
macam2 diorg ni..part nak kenekan org mmg jadi..

Ni pun, tukang sakat kami kt sini pg kursus
kalau dia ada mesti lagi kecoh alam opis ni

Berbalik pasal monolog tadi, mmg dlm cita n dlm novel mesti ada part ni
Yer la, kt dunia realiti pun kita mmg bermonolog
Aku cukup suka kalau dlm cite yg watak dia suka bermonolog
Sebab bagi aku biler bermonolog baru la nmpk real citer tu..kita tau aper yg pale otak dia pikir...
Ni korang paham tak aper aku ckp ni..??


Kalau korang tak paham pun aper aku kesah sbb korang menyumpah pun mestilah secara MONOLOG kan....???hahahaa...


Labels