CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Nadya Honey's Bloglist Link

Followers

30 May 2011

Mandi Punya Hal

Sempat jugak aku tido time rehat tadi. super ngantuk wei. mungkin sbb mln tadi aku xleh tido. panas giler k. baper kali ntah aku jadi pengunjung bilik mandi tu. bukan buang air tapi mandi taw. aku kalau dah panas, mlm2 pun aku mandi jugak. aku kira aper.


pic hiasan
 
beza sgt taw aku rasa lepas kawen ni. aku ingat lagi, dulu mase anak dara, klu nak mandi pas maghrib je, aku akan dgr leteran yg agak sederhana pnjg. saper lagi kan, mak aku la.dia ckp mcm2 la.xelok mandi lepas maghrib, nnt klu amalkan kene paru2 berair la, dpat penyakit la.lagi pun dia ckp ada hadis nabi kate tak elok mandi biler mlm. aku akui, dulu aku amalkan la sbb terpaksa..hehehe..


tp biler dh jauh, contohnya mase aku duk kolej dulu sampai dh kjer ni, aku mandi ikut biler aku sempat. masa study kolej dulu, bukan takat mandi jer, siap bertapa basuh baju lagi dlm toilet tu. biasa la student kan, basuh bju lak maunya sebaldi biler skali basuh sbb aku bukan jenis yg sehelai dua baju kotor terus basuh. ntah, dh memang tabiat cmtu.

tiada kaitan sama ada dgn yg hidup atau yg mati

pastu biler dh kawen ni, lagi la selalu mandi mlm. kdg2 kul 9 baru nak mandi. yer la kan, sejak jadi Puan ni, biler balik kjer kene sinsing lengan baju masak kt dapur. masak punya masak, kemas punya kemas dh mlm. pas rehat sume baru la nak pegi mandi. ha, dh kul baper tu, mau kul 7, 8 mlm. xde sempatnya aku nak join jiran aku melepak kt depan umah. yer la, biler aku balik umah jer, diaorang mula berkumpul nak melepak. diorang dh selesai buat kerja rumah dh. tggal tunggu suami balik kjer jer. aku ni, baru nak mula buat kjer rumah. maner la sempat nak turun melepak same. kdg2 aku jeles gak ngan diorang, banyak masa duk rumah..hehehe..tp aku tau aku bukan jenis yg duk umah...maner aku tau? DIRI AKU, AKU TAU LA....!!



Labels